۱۰ روش سریع برای رفع مشکلات رایانه
نوشته شده توسط : mj

ه جرات می‌توان گفت بعد از یادگیری ویندوز، فراگیری نرم‌افزارهای مجموعه آفیس در مرحله بعد قرار می‌گیرد، در بین این نرم‌افزارها نیز پاورپوینت به عنوان ابزاری کارآمد برای ارائه و ایجاد محتوا زبانزد خاص و عام است، با این حساب اگر کاربر ویندوز هستید و بیشتر کارهای خود را با کامپیوتر انجام می‌دهید بدون شک روزی فرا خواهد رسید که به پاورپوینت نیاز پیدا کنید، کار کردن با این نرم‌افزار پرطرفدار آنقدرها هم سخت نیست؛ اما اگر زیاد سر و کار شما به پاورپوینت میافتد پیشنهاد می‌کنیم میانبرهای صفحه‌کلید این نرم‌افزار را به یاد داشته باشید.

 

این نرم‌افزار به اندازه‌ای کارآمد و رایج است که به نوعی می‌توان گفت رقیبی ندارد و با این حساب کاربرانی که قصد تولید محتوا دارند ‌چار‌ه‌ای ندارند به غیر از اینکه دست به دامن پاورپوینت شوند. کار کردن با این نرم‌افزار بسیار راحت و آسان است؛ اما اگر گذار شما بیش از حد به پاورپوینت میافتد پیشنهاد می‌کنیم به جای تعامل با ماوس و انتخاب منو‌های مختلف از صفحه‌کلید کمک بگیرید.

 

تقریبا می‌توان گفت که برای صدور هر دستوری در پاورپوینت، کلید میانبری تعریف شده است، استفاده از این کلید‌های میانبر به افزایش سرعت کاربر در فرآیند تولید محتوا کمک می‌کند. پاورپوینت به همان‌ اندازه که ویژگی‌های زیادی دارد، کلید‌های میانبر گوناگونی نیز در آن تعبیه شده که پرداختن به تمامی آنها از حوصله این بحث خارج است. به همین‌ منظور بر آن شدیم تا به ۱۶ میانبر پرکاربرد در پاورپوینت اشاره کنیم.

 

لازم به ذکر است که این میانبرها مربوط به پاورپوینت نسخه ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ است و احتمال دارد با میانبرهای نسخه‌های قدیمی‌تر پاورپوینت تفاوت داشته باشد.

 

۱. دسترسی سریع به نوار ریبون
تمای ابزارهای پاورپوینت در نوار ریبون تعبیه شده‌اند با این حساب اگر قصد داشتید این نوار را به سرعت فعال کنید کافی است تا کلید Alt را بفشارید و حرف اول ابزار مورد نظر خود را تایپ کنید،‌برای خروج از این حالت نیز کافی است تا دکمه Esc را بفشارید.

 

۲. حرکت در جهت عقربه‌های ساعت در میان قاب‌ها (Panes)
در نمای معمولی اگر قصد داشتید بین قاب‌های موجود در نمای معمولی (Normal View) در جهت عقربه‌های ساعت حرکت کنید می‌توانید از کلید F6 کمک بگیرید، این میانبر ساده باعث می‌شود سرعت عمل شما چند برابر شود.

 

۳. تکرار آخرین عملکردی که انجام داده‌اید
برای تکرار آخرین عمکردی که انجام شده کافی است تا کلید F4 را انتخاب کنید.

 

۴. حرکت در جهت خلاف عقربه‌های ساعت میان قاب‌ها
بین قاب‌های موجود در پاورپوینت با فشردن کلید ترکیبی شیفت و F6 در جهت خلاف عقربه‌های ساعت حرکت کنید.

 

۵. انتقال به یک پاراگراف بالاتر
اگر متنی که نوشته‌اید چند پاراگراف دارد به راحتی با فشردن کلید‌های ترکیبی Alt و شیفت و مکان نمای سمت چپ صفحه‌کلید می‌توانید به پاراگراف بالاتر انتقال داشته باشید.

 

۶. انتقال به یک پاراگراف پایین‌تر
اگر قصد داشتید به پاراگراف بعدی منتقل شوید کافی است تا کلید‌های ترکیبی Alt و شیفت و مکان‌ نمای سمت راست صفحه‌کلید را به صورت همزمان بفشارید.

 

۷. انتقال پاراگراف انتخاب شده به بالا
کلید‌های ترکیبی Alt و شیفت و مکان‌ نمای بالا صفحه کلید باعث می‌شود پاراگراف انتخاب شده به بالا منتقل شود.

 

۸. انتقال پاراگراف انتخاب شده به پایین
کلید‌های ترکیبی Alt و شیفت و مکان‌ نمای پایین صفحه کلید باعث می‌شود پاراگراف انتخاب شده به پایین منتقل شود.

 

۹. افزایش سایز فونت
فونت دلخواه خود را انتخاب کرده و کلید‌های Ctrl و شیفت و < را همزمان بفشارید.

 

۱۰. کاهش سایز فونت
برای کاهش سایز فونت‌های انتخاب شده‌، کافی است تا کلید‌های Ctrl و شیفت و > را بفشارید.

 

۱۱. اضافه کردن اسلاید جدید
این میانبر زمانی که قصد دارید اسلایدهای زیادی بسازید کاربرد دارد، کلید‌های Ctrl و M اسلاید جدید اضافه می‌کنند.

 

۱۲. حذف یا نمایش خط‌ کش
کلید‌های ترکیبی Alt و شیفت و F9 خط ‌کشی را که در کنار قاب اصلی نمایان است حذف می‌کند یا آنرا نمایش می‌دهد.

 

۱۳. تغییر حالت متن
کلید ترکیبی شیفت و F3‌ حالت متنی که انتخاب شده است را به صورت بزرگ یا کوچک نمایش می‌دهد یا اینکه تنها حرف اول جمله را به صورت بزرگ مشخص می‌کند. لازم به ذکر است که این گزینه‌ تنها برای زمانی‌که نیاز به تایپ انگلیسی دارید کاربر دارد چرا که حالت نوشتن میان کلمه‌های فارسی تفاوتی ندارد.

 

۱۴.انتقال به اولین حرف نوشته شده
اگر متنی طولانی در پاورپوینت ایجاد کرده‌اید کافی است تا کلید Ctrl و Home را بفشارید تا سریعاً به اولین کاراکتر در ابتدای پاراگراف منتقل شوید.

 

۱۵. انتقال به آخرین حرف نوشته شده
در هر قسمتی از متن که هستید کلید‌های Ctrl و End را بفشارید تا به سرعت به آخرین کاراکتر نوشته شده در انتهای پاراگراف منتقل شوید.

 

۱۶. چرخاندن ۱۵ درجه‌ای قسمت انتخاب شده
برای چرخاندن در جهت عقربه‌های ساعت در قسمتی که انتخاب کرده‌اید کافی‌ است تا کلید‌های ترکیبی Alt و مکان‌نمای سمت راست را همزمان بفشارید،‌لازم به ذکر است که، استفاده از کلید Alt و مکان‌نمای سمت چپ همین عمل را به صورت برعکس انجام می‌دهد.

 

همان‌گونه که در ابتدا اشاره شد، پاورپوینت میانبرهای زیادی دارد؛ اما این ۱۶ میانبر بیشتر از بقیه کاربرد دارد.

اين ترفند يادتون ميده چه جوري پسورد ويندوز xp رو از راهي کاملا قانوني!! رد کنيد.اين راه ديگه مثل راههاي قبلي نيست که بخواي بري سر سيستم يه بنده خدا و به سيستم اون نفوذ کني بلکه ميخوام يادتون بدم که اگه يه وقت کلمه عبور account خودتون يادتون رفت چه کار کنيد البته به وسيله يک فلاپي ديسک ناقابل!!!!


با اين کار موقعي که براي يک user account در ويندوز xp پسورد ميذاريد ميتونيد يک فلاپي ديسک پشتيبان براي مواقع ضروري تهيه کنيد.که اگر زماني پسوردتون يادتون رفت به وسيله اون فلاپي وارد سيستم بشيد.


نحوه تهيه ديسک پشتيبان براي پسورد شما:ابتدا وارد user accounts شويد.(براي ورود به اين قسمت روي Start کليک کنيد و بعد Control Panel را انتخاب کنيد و در آخر روي آيکون User Accounts دو بار کليک کنيد.) و بعد شناسه کاربري خودتون رو انتخاب کنيد و در سمت چپ پنجره زير ستون Related Tasks گزينه Prevent a forgotten password را انتخاب کنيد.در پنجره باز شده روي Next کليک کنيد.در اين مرحله فلاپي که از قبل فرمت کرده ايد را وارد درايو A (درايو فلاپي) کنيد. و روي Next کليک کنيد .در اين مرحله کادري ظاهر ميشود که بايد در آن کلمه عبور جاري را وارد کنيد پس از اينکه پسورد فعلي را در کادر وارد کرديد روي Next کليک کنيد کار تمام است.


حالا وقت آن رسيده که از فلاپي استفاده کنيم.
نحوه استفاده از فلاپي پشتيبان : در صفحه خوش آمد گويي user name خودتون رو انتخاب کنيد و پسورد مورد نظر را تايپ کنيد.اگر شما کلمه عبور را فراموش کرده باشيد پيام Did you forget your password نمايان ميشود. که شما بايد روي گزينه use your password reset disk کليک کنيد تا پنجره اي باز شود سپس فلاپي از قبل تهيه شده را در درايو مربوط قرار دهيد و Next را دو بار فشار دهيد و در پنجره جديد پسورد جديد را تايپ کنيد enter را فشار دهيد حالا ميتونيد از پسورد جديد استفاده کنيد.

 

سئو سایت فروشگاهی از تقسیم طراحی سایت پیش درآمد می شود ، ایجاد معماری درست برای سایت ، کاربر پسند بودن نما گرافیکی سایت، سرعت مفتوح شدن صفحات و تجربه کاربری خوب ، موضوعاتی است که باید در هنگام طراحی این سایتها در عقیده گرفته شود.طراحی سایت باید به نوع ای باشد که کاربران به راحتی بتوانند محصول باره نظر خود را پیدا کنند ، هستی بخش جستجو در سایت فروشگاهی الزامی است و برپایی تقسیم بندی درست محصولات بر سئو این سایتها بسیار موثر است.

احتمالا شما هم اثناء انتخاب یک فرآورده به نظرسایر مشتریان راجع به آن در وب یا شبکه های اجتماعی نگاهی انداخته اید ، پیمان دادن دسته نظردهی در صفحه معرفی محصول از آنگونه دیگر مواردیست که هنگام طراحی سایت فروشگاهی باید در عقیده گرفته شود و کارایی زیادی بر سئو و نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری دارد.

امروزه تقریبا صفحه نتایج گوگل برای هر کاربر بر پای بست، سابقه وی و محل فیزیکی که پیمان دارد شخصی سازی می شود. پیمان دادن اطلاعات موقعیت فیزیکی فروشگاه (در چهره هستی ) از راه نقشه گوگل یا درج آدرس و شماره تلفن در صفحه اصلی یا فوتر سایت ، بر سئو محلی و به خصوص جستجو از طریق موبایل کارساز است.فرض کنید کاربر عبارت " خریدلپ تاپ dell در اسپهان " را جستجو کند ، طبیعتا فروشگاه های مرتبطی که موقعیت فیزیکی آنها اسپاهان است ، رتبه بهتری کسب خواهند کرد.

پس از طراحی سایت با رعایت نکات فوق ، نوبت به سئو سایت فروشگاهی می رسد.

انتخاب واژه کلیدی
استفاده از ابزارهایی مثل keyword planner و keywordtool به شما در پیدا کردن واژه ها کلیدی موثر کمک می کند. می توانید از شیوه های دیگری مشابه جستجو محصول خویش در گوگل و رسیدگی کلمات کلیدی رقبا هم کاربرد کنید.

برای بررسی نقش کلمات کلیدی در سئو این مقاله را بخوانید .

توصیف محصول
نوشتن روشنگری یونیک و کامل لازمه موفقیت شماست. از نگارش مطالب تکراری و کپی شده از سایتهای دیگر اجتناب کنید زیرا تاثیر منفی روی سئو سایت شما دارد.برای هر فرآورده توضیحات متای (meta description) منحصر بفرد بنویسید.برای نمایش عکس هر فرآورده از تصاویر با کیفیت و از زوایای گوناگون استفاده کنید و ابعاد آن را نیز در شناسایی محصول بیان کنید. حتماتصاویر خود را بهینه سازی نمایید .

استفاده از schema در صفحه شناسایی محصولات به فهم بهتر این صفحه توسط موتورهای جستجو کمک می کند.
ما در شرکت سی یو وب به شما کمک می نماییم لغایت با شناخت پرسونای مخاطب ، محتوایی پسندیده برای محصولات خویش فرآوری نمایید.

فرآیند سئو سایت فروشگاه اینترنتی مجموعه ای از محتوای پسندیده ، بهینه سازی نرخ تبدیل ، طراحی سایت و فروش در کناره هم است. در اثناء بهینه سازی سایت فروشگاهی باید به موجودی کالا در انبار ، حاشیه فایده هر کالا و مسائلی از این دست نیز توجه داشت و بر بنیاد آن سایت را با واژه ها کلیدی پسندیده بهینه کرد.

لینک سازی درست
همانطور که می دانید لینک های بیگانه (لینک هایی که از دیگر سایت ها به صفحه فرود شما لینک می شوند) تاثیر زیادی بر اعتبار و رتبه سایت شما دارند.خدمات تضمینی نتیجه گرفتن سئو میموس ولی هنگام لینک سازی توجه کنید که فقط از یک anchor text (متن قابل کلیک در یک لینک) برای تمام بک لینک های خویش استفاده نکنید ، از سایتهای بی کیفیت لینک گرفتن نکنید و تمامی لینک های خود را به صفحه اصلی سایت بازگردانیدن ندهید.

لینک سازی داخلی هم در سئو سایت فروشگاهی اهمیت دارد. با ایجاد دسته بندی های درست ، امکان دسترسی آسان و تند به محصولات گوناگون را به کاربران خویش بدهید و در صفحه شناسایی هر فرآورده به سایر محصولات نیز لینک بدهید.

شبکه های اجتماعی
هر چقدر مطلب شما در شبکه های اجتماعی اغلب به اشتراک گذاشته شود و کاربران بیشتری با آن تعامل (لایک یا کامنت) داشته باشند ، از نظر گوگل و موتورهای جستجو آن صفحه برای کاربران جذاب تر است، در نتیجه رتبه بهتری به آن تخصیص می دهند.پس تکاپو در شبکه های اجتماعی بطور غیر سر راست بر رتبه سایت شما موثر است. محصولات خود را در شبکه های اجتماعی شناسایی کنید و با برپایی کمپین های مختلف در شبکه های اجتماعی به افزایش شناخت برند فروشگاه و فروش خویش کمک کنید.

مقالات پایین را برای اطلاع اغلب در مورد شبکه های اجتماعی و تاثیر آنها بر سئو بخوانید:

اهمیت شبکه های اجتماعی در سئو

معرفی 10 ابزار مجانی دیجیتال مارکتینگ

برخی فروشگاه های اینترنتی محصولات شماری دارند و پس از مدتی محتوای جدیدی برای ارائه ندارند ، به این گونه فروشگاه ها رهنمود می کنیم الی در کنار وب سایت ، تارنگار خویش را راه اندازی کرده و با ارائه مقالات و مطالب بر پای بست، کلمات کلیدی پیوسته سایت خویش را بروز نگه دارند.

بسیاری از ما در هنگام کار با ویندوز ناگهان به مشکل هنگ کردن برنامه ها برخورد کردیم. این مشکل مواقعی پیش می آید که برنامه نتواند فایلهای سیستمی خود را به درستی بارگذاری کند و ... در این هنگام ما به سرعت کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Del را زده و از صفحه Task Manager برنامه مورد نظر را End Task میکنیم. همه این را قبول دارند که در ویندوز XP این کار به طرز شگفت انگیزی نسبت به ویندوزهای سری 9X سریعتر شده و دیگر کمتر مشکل Restart پیش می آید. اما شاید برای بعضی ها سرعت End Task یک برنامه بسیار کند باشد تا جایی که حتی شخص مجبور به Restart شود.

در اینجا یک نکته ای وجود دارد که با اعمال آن میتوان سرعت End Task کردن یک برنامه را افزایش داد. این روش حتی باعث میشود که اگر برای برنامه ای مشکل پیش بیاید آن برنامه به سرعت متوقف شده و دیگر مشکل هنگ کردن و یا کرش کردن سیستم پیش نیاید.

برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید :

ابتدا از طریق Run وارد قسمت Regedit شده و کلید زیر را بیابید :

 

 

HKEY_CURRENT_USER/Control Panel/Desktop

 


سپس در صفحه سمت چپ به دنبال کلیدی به نام LowLevelHooksTimeout بگردید. اگر این کلید وجود نداشت یک کلید از نوع String به همین نام بسازید. حال میتوانید یک عدد را برحسب میلی ثانیه به دلخواه به آن اختصاص دهید. این مقدار همان میزان زمان End Task را تعیین میکند.برای مثال شما میتوانید عدد 3500 را که معادل 3.5 ثانیه است را به آن اختصاص دهید. این ترفند در واقع باعث میشود که مدت زمان پاسخگویی برنامه Crash شده یا به عبارتی Hook شده در برابر ویندوز کاهش بیابد و ویندوز وقت اضافه ای را برای به اجرا در آوردن آن برنامه هدر ندهد و این کار باعث میشود که در واقع برنامه مشکل دار به زور اجرا نشود و جلویش گرفته شود. این ترفند میتواند کارایی ویندوز را نیز بالا ببرد چون همان طور که میدانید هنگ کردن سیستم خود یک عامل کاهش کارایی سیستم میباشد که با این ترفند تا حدود بسیار زیادی از این مشکل کاسته میشود.

هنگامي که شما رايانه جديدي خريداري مي‌کنيد يا اينکه ويندوز آن را مجددا نصب مي‌کنيد، به خاطر نو بودن رايانه و يا پس از نصب مجدد ويندوز، کارايي رايانه‌تان بسيار بالاتر از گذشته شده است. حالا با انجام چند ترفند شما مي‌توانيد سرعت و کارايي رايانه‌تان را باز هم بيشتر کنيد.
اولين کار،تميز کردن سيستم رايانه است. (مخصوص رايانه‌هايي که چندين ماه از خريد آن گذشته است)
ابتدا رايانه را خاموش و سپس برق آن را قطع کنيد. حال با احتياط قاب کيس رايانه خود را باز کنيد. خيلي دقت کنيد و مراقب باشيد، مخصوصا اگر براي اولين بار اين کار را تجربه مي‌کنيد. هيچ جسم فلزي را داخل کيس و نزديک بردهاي رايانه نبريد چون امکان دارد به قطعات الکترونيکي آن صدمه بزند. از لمس کردن قطعات الکترونيکي روي بردهاي(مدارهاي الکترونيکي) رايانه‌تان پرهيز کنيد، زيرا احتمال دارد الکتريسته ساکن حاصل از اصطکاک لباس شما و... باعث صدمه زدن و سوختن آن قطعه شود. حالا با احتياط گرد و غبار جمع شده در کف کيس را تميز کنيد. مطمئن شويد که فن‌هاي سيستم‌تان به نرمي مي‌چرخند و گرد و غباري هم روي آنها نيست.
بعد از اتمام اين کار قاب کيس را ببنديد، برق را وصل و رايانه‌تان را روشن کنيد. حالا نوبت حذف برنامه‌هاي غيرضروري روي سيستم است، براي اين منظور به منوي Start رفته و بعد Control panel را انتخاب کنيد تا پنجره آن باز شود.
سپس Add or Remove Programs را انتخاب کرده و روي آن کليک کنيد. پنجره‌اي باز مي‌شود و ليست برنامه‌هاي نصب شده بر روي رايانه‌تان را نشان مي‌دهد. نرم‌افزارهايي را که نصب کرديد و نيازي به آنها نداريد انتخاب کرده و حذف کنيد. با ساير برنامه‌هاي نصب شده کاري نداشته باشيد چون در صورتي که يک راه‌انداز سخت‌افزار و يا يک برنامه ضروري سيستم خود را حذف کنيد، سيستم شما با مشکل روبه‌رو مي‌شود.
پس از اتمام اين کار فرصت خوبي است که هارد‌ديسک خود را مرتب کنيد. براي اين منظور درايو C «هر درايوي که ويندوز در آن نصب شده است» را انتخاب و سپس کليک راست کنيد و گزينه آخر يعني Properties را انتخاب کنيد، پنجره جديدي باز مي‌شود، روي Disk Cleanup کليک کنيد تا اجرا شود سپس قسمت‌هايي که حجم زيادي اشغال کردند، در صورتي که نيازي به آنها نداشتيد انتخاب کرده و سپس روي OK کليک کنيد.
پس از اتمام اين مرحله، نوبت مرتب کردن فايل‌ها در هارد ديسک‌تان است، با چيده شدن فايل‌ها به طور مرتب و منظم در کنار هم سرعت و کارايي‌ هارد ديسک و مسلما رايانه‌تان بيشتر مي‌شود. اين کار به Defrag کردن معروف است. بايد Tools را از همان پنجره Properties درايوتان انتخاب کنيد. در اين قسمت سه بخش وجود دارد که ما بخش Defragmentation را انتخاب مي‌کنيم تا پنجره آن باز شود. حالا درايو C را انتخاب و سپس روي دکمه Defragment کليک مي‌کنيم تا کار Defrag آغاز شود ممکن است انجام اين کار زمان زيادي ببرد، البته اين بستگي به ظرفيت‌ هارد ديسک‌تان و اين‌که چقدر از آن اشغال شده است دارد. اين کار را براي ساير درايوهايتان نيز انجام دهيد.
پس از انجام اين کارها حالا وقت آن رسيده تا از شر يکسري برنامه‌هاي غيرضروري که در هنگام بالا آمدن ويندوز اجرا مي‌شوند و با اشغال فضايي از حافظه و گهگاه استفاده از Cpu، سرعت و کارايي رايانه‌تان را کاهش مي‌دهند، خلاص شويد. براي اين منظور به منوي Start، برويد و Run را انتخاب کنيد. حالا در پنجره باز شده عبارت msconfig را تايپ و سپس ok را کليک کنيد.
پنجره جديدي باز مي‌شود. گزينه آخر يعني Start up را انتخاب کنيد. حالا ليست تمامي برنامه‌هايي که در هنگام شروع به کار ويندوز، آنها نيز اجرا مي‌شوند ظاهر مي‌شود. بايد برنامه‌هاي غيرضروري را انتخاب کنيد و تيک جلوي آنها را برداريد. به طور مثال دنبال برنامه‌هايي مانند Nero، winamp، iTunes Helper و... بگرديد و دقت کنيد که فقط تيک آنها را برداريد و Disable نکنيد و به ساير بخش‌ها نيز اکيدا دست نزنيد که امکان دارد ويندوزتان صدمه جدي ‌ببيند و احتمال اين‌که ويندوزتان بالا نيايد بسيار زياد است. پس از اتمام اين مراحل يک‌بار رايانه خود را خاموش و سپس دوباره آن را راه‌اندازي کنيد

با استفاده از این ۱۰ روش میتوانید تا حدودی مشکلات سیستم خود را بر طرف نمایید .

 


۱) شبکه Wi-Fi شما به شدت کند است
اگر دلیل این کندی قطع شبکه نباشد، احتمالا تداخلی ایجاد شده است. ابتدا جای روتر (router یا همان مودم) را تغییر دهید تا آنرا از معرض موارد مشکل زایی چون امواج مایکرو ویو یا تلفن بیسیمدور کنید. شاید شما از یک کانال شلوغ استفاده میکنید؟ کانال را از طریق صفحه configuration روتر تغییر دهید، بخش Channel را پیدا کنید و ۱، ۶ یا ۱۱ را امتحان کنید.

 

 

 

 

۲) کیفیت صفحه نمایش یا display بسیار بد است
با کلیک راست بر روی desktop، تنظیم صفحه نمایش را بررسی کنید، در ویندوز XP به بخش Properties و در ویندوز ویستا به Personalize بروید و از آنجا Settings را انتخاب کنید. اگر نمیتوانید رزولوشن یا کیفیت رنگ را افزایش دهید، دکمه Advanced, Adapter را انتخاب کنید. اگر اداپتور VGA استاندارد یا هر اداپتور دیگر در آنجا فهرست شده بود، یک درایور مخصوص به نوع PC را دانلود کنید.
اگر اداپتور موجود بود، یک نسخه از درایور قبل از آن را امتحان کنید. در ویندوز XP به ترتیب بر روی Properties, Driver, Roll Back Driver کلیک کنید در ویستا Personalization Control Panel را باز کرده و به ترتیب بر Display Settings, Advanced Settings, Properties کلیک کرده و در نهایت Driver, Roll Back Driver را انتخاب کنید.

 

 

 

 

۳) چاپگر شما مطالب بی ربطی را چاپ میکند
این احتمال وجود دارد که یک دستور چاپ کنسل شده به خوبی از حافظه چاپگر پاک نشده باشد، چاپگر را چند دقیقه خاموش و مجددا روشن کنید. در این بین این کار را انجام دهید: بر روی منوی Start در ویندوز XP به سراغ Printers and Faxes و در ویستا به Printers بروید و تمام دستورات چاپ را پاک کنید. اگر مشکل ادامه پیدا کرد، درایور چاپگر را مجددا نصب کنید.

 

 

 

 

۴) چاپگر از پیش تعیین شده یا default دیگر عمل نمیکند

بعضی از برنامه های کاربردی مانند OneNote مایکروسافت، به عنوان انتخاب خروجی خود نوعی ابزارهای مانند چاپگر را نصب میکنند و بعضی از آنها این چاپگر مجازی را به عنوان چاپگر اصلی تعیین میکنند. برای حل این مشکل به منوی Start رفته، گزینه Run را انتخاب کنید و در آن عبارت control printers را تایپ کرده، دکمه Enter را بزنید. چاپگر مورد نظر خود را با کلیک راست انتخاب نموده و گزینه Set as Default Printer را انتخاب کنید.

 

 

 

 

۵) شما هر روز با پیامهای مکرر error در زمینه مشکلات حافظه مواجه میشوید
برای بررسی اینکه آیا RAM واقعا مشکل دارد یا خیر، برنامه رایگان MemTest۸۶ را دانلود کرده و آنرا بر روی دیسک بوت قرار داده سپس تستهای موجود در آنرا انجام دهید.

 

 

 

 

۶) کامپیوتر شما به شدت آهسته آغاز به کار میکند
در منوی Start، گزینه Run را انتخاب کرده و در آن عبارت msconfig را تایپ کنید. سپس بر روی Startup کلیک کرده و تمام برنامه های کاربردی که بر روی روی آن بالا می آیند را بررسی کنید. هر یک از مواردی را که در زمان روشن شدن و بالا آمدن وبندوز نمیخواهید، حذف کنید. اما هر بار تنها یکی از برنامه ها را حذف کنید زیرا در این میان برنامه هایی وجود دارند که برای راه افتادن سیستم لازم هستند.

 

 

 

 

۷) فایلهای ویدئویی بدون صدا یا تصویر پخش میشوند
به احتمال زیاد رمزگذار یا codec دستگاه شما تاریخ گذشته است. بهترین راه به روز رسانی کامل آن است که از طریق برنامه هایی چون ACE Mega CodecS و K-Lite Codec انجام پذیر است.

 

 

 

 

۸) یکی از کلیدهای صفحه کلیدتان شکسته است.
اگر بخشی از کلید شکسته است، آن را با یک کلید بدون استفاده مانند کلید Insert عوض کنید. کلیدهای لپ تاپ برای جایگزین شدن یا تعویض روشهای مختلفی دارند که معمولا در وب سایتهای آنها وجود دارد.

 

 

۹) شما یکی از پینهای ورودی port یا کابل را کج کرده اید
معمولا استفاده از انبردست، وضعیت را بدتر میکند، برای این کار بهترین وسیله یک مداد اتود با اندازه مغزی بزرگ است که معمولا به انواع این پینها میخورد.کافی است پین را در محل قرار گیری مغزی مداد قرار دهید و آنرا صاف کنید.

 

 

 

 

۱۰) مواد موجود در فولدرها تنها با نشانه های بزرگ نمایش داده میشوند
برای تصحیح این حالت باید تنظیم از پیش تعیین شده یا default را در ویندوز تغییر دهید. شکل نمایش مورد نظر خود را در هر فولدری که باز باشد انتخاب کنید، سپس بر روی گزینه های Tools, Folder Options کلیک کرده، گزینه tab را انتخاب کنید و سپس بر روی Apply to All Folders کلیک کنید تا این شیوه نمایش برای تمام فولدرها منظور شود

 





:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: